Psihopedagog
LUMOS Moldova
№180835, 8 февраля 2011
Город:
Кишинев
Образование:
Любое
Опыт работы:
Любой
Зарплата:
Не указана
График:
Argument
În conformitate cu politicile naționale și internaţionale în domeniu protecţiei copilului, cu prevederile Strategiei naţionale şi Planului de acţiuni privind reforma sistemului rezidenţial de îngrijire a copilului pe anii 2007-2012 (HG nr. 784 din 9 iulie 2007), AO „Lumos Foundation Moldova” sprijină Guvernul Republicii Moldova în promovarea drepturilor copilului aflat în dificultate în baza Acordului de colaborare cu Ministerul Educaţiei, Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale și Familiei şi Ministerul Sănătăţii pentru anii 2010 – 2015, semnat la 09 septembrie 2010.
AO „Lumos Foundation Moldova”, începînd cu anul 2008, oferă asistență tehnică autorităților publice locale în cadrul Proiectului "Reforma Sistemului Rezidenţial de Îngrijire a Copilului" în 3 regiuni pilot: mun. Chişinău (Gimnaziul-internat nr. 2), r-l Floreşti, or. Mărculeşti (Şcoala-internat auxiliară), or. Ialoveni (Şcoala-internat specială pentru copii cu restanțe poliomielită și paralizie cerebrală infantilă).
În procesul implementării activităților Proiectului "Reforma Sistemului Rezidenţial de Îngrijire a Copilului" în regiunile pilot, au fost realizate: evaluarea complexă a 480 copii instituționalizați (sub aspect social, psihologic, medical); elaborarea planurilor individuale de plasament pentru fiecare copil evaluat; reintegrarea în familiile biologice/extinse 92 copii.
Reieșind din Planul de acțiuni al Proiectului "Reforma Sistemului Rezidenţial de Îngrijire a Copilului" pentru anul 2011, AO „Lumos Foundation Moldova” va continua realizarea reformei sistemului rezidențial în regiunile pilot, axîndu-se pe implementarea planurilor de plasament pentru copiii rămași în instituțiile rezidențiale, dezvoltarea serviciilor sociale pentru copii vulnerabili și familiile acestora şi elaborarea planului de transformare/lichidare a instituţiilor rezidenţiale.
În acest scop, AO „Lumos Foundation Moldova” angajează 3 psihopedagogi, care vor activa în fiecare instituţie rezidenţială din regiunile pilot ale Programului.
Obligaţii şi responsabilităţi:
I. Cu privire la realizarea Planului de Plasament al Copilului - psihopedagogul:
1. Pregătește copilul pentru transferul în familia biologică/extinsă sau servicii substitutive de tip familial:
1.1 Realizează evaluarea psihopedagogică a copilului şi identifică necesităţile de asistenţă;
1.2 Elaborează şi aplică programe de asistenţă conform necesităţilor copilului în contextul transferului:
Organizează şedinţe individuale/de grup pentru pregătirea copilului;
Asistă copilul în pregătirea Cărții vieţii;
Identifică/evaluează şi diminuează riscurile posibile în perioada de adaptare /reintegrare prin dezvoltarea deprinderilor, abilităţilor necesare (de comunicare, de rezolvare a conflictului, de gestionare a emoţiilor, formarea imaginii de sine, de recunoaştere a situaţiilor de risc, etc.)
Facilitează contactul nemijlocit al copilului cu părinţii/tutorii/ prestatorii de servicii substitutive de tip familial;
Informează echipa multidisciplinară despre dinamica asistenţei şi despre necesitatea ulterioară în asistenţă a copilului;
Organizează activităţi de recreere şi intercunoaştere.
2. Pregătirea părinţilor/tutorilor/ prestatorilor de servicii substitutive de tip familial pentru transferul copilului;
2.1 Realizează ședințe cu părinţii/tutorii/ prestatorii de servicii substitutive de tip familial și identifică necesitățile acestora în asistența în vederea transferului copilului;
2.2 Elaborează şi realizează programe de suport pentru părinţi/tutori/ prestatori de servicii substitutive de tip familial:
Organizează şedinţe tematice individuale/de grup cu părinţi/tutori/ prestatori de servicii substitutive de tip familial;
Implică părinţii/ tutorii/ prestatorii de servicii substitutive de tip familial în realizarea unor activităţi comune cu copilul;
Oferă asistenţă părinţilor/ tutorilor/ prestatorilor de servicii substitutive de tip familial în caz de necesitate;
Informează echipa multidisciplinară despre dinamica asistenţei şi despre necesitatea asistenţei ulterioare.
3. Participă la şedinţele de revizuire a Planului individualizat de asistență a copiilor transferaţi;
4. Asigură evidenţa cazurilor asistate şi monitorizarea acestora;
5. Întocmeşte rapoarte pentru toate cazurile asistate.
II. Cu privire la personalului din instituție - psihopedagogul:
1. Participă la elaborarea formularelor de evaluare a personalului din instituție;
2. Participă la evaluarea personalului din instituție;
3. Participă la elaborarea raportului cu privire la evaluarea personalului din instituție;
4. Efectuează pregătirea personalului din instituție pentru transferul copilului:
Realizează ședințe de informare cu educatorii și cadrele didactice din instituție în contextul transferului copilului;
Implică educatorii și cadrele didactice din instituție în procesul de pregătire a copilului pentru transfer (colectare informaţie, solicitare opinii, concretizare date, etc.);
Informează educatorii și cadrele didactice din instituție despre evoluţia plasamentului.
5. Participă la selectarea și instruirea personalului pentru serviciile sociale create.
III. Cu privire la raportare și coordonare - psihopedagogul:
1. Colaborează cu specialiştii din cadrul direcţiilor raionale/municipale cu competențe în domeniul educației și protecției copilului, instituțiilor subordonate acestora și cu personalul instituției rezidențiale;
2. Cooperează, interacționează și comunică cu echipa și partenerii de implementare a Programului;
3. Întocmeşte rapoarte lunare, trimestriale, anuale cu privire la dinamica şi rezultatele activității;
4. Revizuieşte şi replanifică Planul de activitate trimestrial, în conformitate cu cel anual;
5. Îndeplineşte şi alte sarcini în corespundere cu obiectivele Programului AO „Lumos Foundation Moldova”;
Experienţă şi calificare:
Studii superioare în domeniul pedagogiei sau psihologiei;
Experienţă de activitate cu copiii minimum 3 ani;
Abilităţi de comunicare; de negociere; de analiză; de scriere a rapoartelor; de lucru în echipă, etc.;
Abilităţi de utilizare a calculatorului;
Cunoaşterea limbilor română şi rusă obligatoriu.
Instrucțiuni de aplicare:
Persoanele interesate pot depune CV, scrisoarea de intenție și 2 recomandări pe adresa: Chișinău, str. Bănulescu Bodoni 14/1, etaj 1, sau prin email la adresa office.moldova@lumos.org.uk cu indicarea in linia subiectului funcția pentru care se aplică.
Data limită pentru aplicare este de 20 februarie 2011.
Doar candidații selectați vor fi invitați la interviu.
În conformitate cu politicile naționale și internaţionale în domeniu protecţiei copilului, cu prevederile Strategiei naţionale şi Planului de acţiuni privind reforma sistemului rezidenţial de îngrijire a copilului pe anii 2007-2012 (HG nr. 784 din 9 iulie 2007), AO „Lumos Foundation Moldova” sprijină Guvernul Republicii Moldova în promovarea drepturilor copilului aflat în dificultate în baza Acordului de colaborare cu Ministerul Educaţiei, Ministerul Muncii, Protecţiei Sociale și Familiei şi Ministerul Sănătăţii pentru anii 2010 – 2015, semnat la 09 septembrie 2010.
AO „Lumos Foundation Moldova”, începînd cu anul 2008, oferă asistență tehnică autorităților publice locale în cadrul Proiectului "Reforma Sistemului Rezidenţial de Îngrijire a Copilului" în 3 regiuni pilot: mun. Chişinău (Gimnaziul-internat nr. 2), r-l Floreşti, or. Mărculeşti (Şcoala-internat auxiliară), or. Ialoveni (Şcoala-internat specială pentru copii cu restanțe poliomielită și paralizie cerebrală infantilă).
În procesul implementării activităților Proiectului "Reforma Sistemului Rezidenţial de Îngrijire a Copilului" în regiunile pilot, au fost realizate: evaluarea complexă a 480 copii instituționalizați (sub aspect social, psihologic, medical); elaborarea planurilor individuale de plasament pentru fiecare copil evaluat; reintegrarea în familiile biologice/extinse 92 copii.
Reieșind din Planul de acțiuni al Proiectului "Reforma Sistemului Rezidenţial de Îngrijire a Copilului" pentru anul 2011, AO „Lumos Foundation Moldova” va continua realizarea reformei sistemului rezidențial în regiunile pilot, axîndu-se pe implementarea planurilor de plasament pentru copiii rămași în instituțiile rezidențiale, dezvoltarea serviciilor sociale pentru copii vulnerabili și familiile acestora şi elaborarea planului de transformare/lichidare a instituţiilor rezidenţiale.
În acest scop, AO „Lumos Foundation Moldova” angajează 3 psihopedagogi, care vor activa în fiecare instituţie rezidenţială din regiunile pilot ale Programului.
Obligaţii şi responsabilităţi:
I. Cu privire la realizarea Planului de Plasament al Copilului - psihopedagogul:
1. Pregătește copilul pentru transferul în familia biologică/extinsă sau servicii substitutive de tip familial:
1.1 Realizează evaluarea psihopedagogică a copilului şi identifică necesităţile de asistenţă;
1.2 Elaborează şi aplică programe de asistenţă conform necesităţilor copilului în contextul transferului:
Organizează şedinţe individuale/de grup pentru pregătirea copilului;
Asistă copilul în pregătirea Cărții vieţii;
Identifică/evaluează şi diminuează riscurile posibile în perioada de adaptare /reintegrare prin dezvoltarea deprinderilor, abilităţilor necesare (de comunicare, de rezolvare a conflictului, de gestionare a emoţiilor, formarea imaginii de sine, de recunoaştere a situaţiilor de risc, etc.)
Facilitează contactul nemijlocit al copilului cu părinţii/tutorii/ prestatorii de servicii substitutive de tip familial;
Informează echipa multidisciplinară despre dinamica asistenţei şi despre necesitatea ulterioară în asistenţă a copilului;
Organizează activităţi de recreere şi intercunoaştere.
2. Pregătirea părinţilor/tutorilor/ prestatorilor de servicii substitutive de tip familial pentru transferul copilului;
2.1 Realizează ședințe cu părinţii/tutorii/ prestatorii de servicii substitutive de tip familial și identifică necesitățile acestora în asistența în vederea transferului copilului;
2.2 Elaborează şi realizează programe de suport pentru părinţi/tutori/ prestatori de servicii substitutive de tip familial:
Organizează şedinţe tematice individuale/de grup cu părinţi/tutori/ prestatori de servicii substitutive de tip familial;
Implică părinţii/ tutorii/ prestatorii de servicii substitutive de tip familial în realizarea unor activităţi comune cu copilul;
Oferă asistenţă părinţilor/ tutorilor/ prestatorilor de servicii substitutive de tip familial în caz de necesitate;
Informează echipa multidisciplinară despre dinamica asistenţei şi despre necesitatea asistenţei ulterioare.
3. Participă la şedinţele de revizuire a Planului individualizat de asistență a copiilor transferaţi;
4. Asigură evidenţa cazurilor asistate şi monitorizarea acestora;
5. Întocmeşte rapoarte pentru toate cazurile asistate.
II. Cu privire la personalului din instituție - psihopedagogul:
1. Participă la elaborarea formularelor de evaluare a personalului din instituție;
2. Participă la evaluarea personalului din instituție;
3. Participă la elaborarea raportului cu privire la evaluarea personalului din instituție;
4. Efectuează pregătirea personalului din instituție pentru transferul copilului:
Realizează ședințe de informare cu educatorii și cadrele didactice din instituție în contextul transferului copilului;
Implică educatorii și cadrele didactice din instituție în procesul de pregătire a copilului pentru transfer (colectare informaţie, solicitare opinii, concretizare date, etc.);
Informează educatorii și cadrele didactice din instituție despre evoluţia plasamentului.
5. Participă la selectarea și instruirea personalului pentru serviciile sociale create.
III. Cu privire la raportare și coordonare - psihopedagogul:
1. Colaborează cu specialiştii din cadrul direcţiilor raionale/municipale cu competențe în domeniul educației și protecției copilului, instituțiilor subordonate acestora și cu personalul instituției rezidențiale;
2. Cooperează, interacționează și comunică cu echipa și partenerii de implementare a Programului;
3. Întocmeşte rapoarte lunare, trimestriale, anuale cu privire la dinamica şi rezultatele activității;
4. Revizuieşte şi replanifică Planul de activitate trimestrial, în conformitate cu cel anual;
5. Îndeplineşte şi alte sarcini în corespundere cu obiectivele Programului AO „Lumos Foundation Moldova”;
Experienţă şi calificare:
Studii superioare în domeniul pedagogiei sau psihologiei;
Experienţă de activitate cu copiii minimum 3 ani;
Abilităţi de comunicare; de negociere; de analiză; de scriere a rapoartelor; de lucru în echipă, etc.;
Abilităţi de utilizare a calculatorului;
Cunoaşterea limbilor română şi rusă obligatoriu.
Instrucțiuni de aplicare:
Persoanele interesate pot depune CV, scrisoarea de intenție și 2 recomandări pe adresa: Chișinău, str. Bănulescu Bodoni 14/1, etaj 1, sau prin email la adresa office.moldova@lumos.org.uk cu indicarea in linia subiectului funcția pentru care se aplică.
Data limită pentru aplicare este de 20 februarie 2011.
Doar candidații selectați vor fi invitați la interviu.
Закрыть
Готово!
Твое резюме успешно отправлено 🥳
Закрыть
Твое резюме успешно отправлено 🥳