Economist principal, pe durată determinată, responsabil de control și evaluare riscuri
Banca Națională a Moldovei
№14837044, 14 ноября 2024
Город:
Кишинев
Образование:
Университет, институт
Опыт работы:
От 1 года
Зарплата:
Не указана
График:
Полный день
Obiectivele postului sunt:
Identificarea și evaluarea dacă banca are un sistem corespunzător de evaluare a riscurilor, care include politici prudente, procese și acțiuni de identificare, măsurare, evaluare, monitorizare, raportare și control al acestora.
Cerințe minime obligatorii:
1) Studii şi experiență:
Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara și/sau instituțiile de învățământ respective; În cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență în domeniul solicitat de minim 3 ani în ultimii 3 ani.
Experiență profesională de cel puțin 1 an în ultimii 3 ani în domeniul financiar – bancar.
Cunoștințe profesionale – un nivel înalt de cunoștințe profesionale, actualizate cu regularitate;
Cunoașterea principiilor unei supravegheri bancare eficiente;
Cunoștințe generale cu privire la efectuarea controlului la băncile licențiate;
Cunoașterea limbii engleze, la nivel, cel puțin, intermediar (citit/scris/vorbit);
Cunoștințe de operare a programelor computerizate: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
2) Competente comportamentale:
Gândire ordonată, tact și pricepere în munca cu oamenii, perseverență, rezistență la efort și stres, adaptabilitate la situații noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
Capacitatea de a comunica oral și în scris, de a fi în măsură să expună clar şi concis constatările, concluziile și recomandările.
Principalele atribuții funcţionale:
Evaluează politicile și practicile aferente evaluării guvernanței interne și a riscurilor;
Economistul principal poate fi șef pe compartimentul aferent evaluării guvernanței interne sau a unui risc în cadrul controalelor pe teren;
În calitate de șef de compartiment pe riscul de credit verifică și validează formele de credit întocmite de inspectori în cadrul controlului;
Acordă suport celorlalți angajați responsabili de același risc, precum și asigură instruirea (transferul cunoștințelor) noilor angajați responsabili de evaluarea riscurilor.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 24 noiembrie 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit.
Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158/022- 822-245/022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Tematica:
Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a Moldovei;
Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;
Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor.
Bibliografia:
Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncii aprobat prin HCE al BNM nr.322 din 20.12.2018;
Regulamentul cu privire la clasificarea activelor şi angajamentelor condiţionale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP).
Identificarea și evaluarea dacă banca are un sistem corespunzător de evaluare a riscurilor, care include politici prudente, procese și acțiuni de identificare, măsurare, evaluare, monitorizare, raportare și control al acestora.
Cerințe minime obligatorii:
1) Studii şi experiență:
Studii superioare absolvite cu examen de licență în domeniul economic cu media generală pe anii de studii 8 sau mai mare (aplicabil pentru studiile obținute în Republica Moldova); Pentru persoanele cu diplome de studii obţinute în străinătate se vor indica calificările (ex. GPA, etc.), obținute în țara și/sau instituțiile de învățământ respective; În cazul unui calificativ mai mic de nota 8, condiția se consideră a fi întrunită dacă candidatul are o experiență în domeniul solicitat de minim 3 ani în ultimii 3 ani.
Experiență profesională de cel puțin 1 an în ultimii 3 ani în domeniul financiar – bancar.
Cunoștințe profesionale – un nivel înalt de cunoștințe profesionale, actualizate cu regularitate;
Cunoașterea principiilor unei supravegheri bancare eficiente;
Cunoștințe generale cu privire la efectuarea controlului la băncile licențiate;
Cunoașterea limbii engleze, la nivel, cel puțin, intermediar (citit/scris/vorbit);
Cunoștințe de operare a programelor computerizate: Word, Excel, PowerPoint, Internet.
2) Competente comportamentale:
Gândire ordonată, tact și pricepere în munca cu oamenii, perseverență, rezistență la efort și stres, adaptabilitate la situații noi, capacitatea de comutare rapidă la diverse probleme profesionale – dezvoltare foarte bună;
Capacitatea de a comunica oral și în scris, de a fi în măsură să expună clar şi concis constatările, concluziile și recomandările.
Principalele atribuții funcţionale:
Evaluează politicile și practicile aferente evaluării guvernanței interne și a riscurilor;
Economistul principal poate fi șef pe compartimentul aferent evaluării guvernanței interne sau a unui risc în cadrul controalelor pe teren;
În calitate de șef de compartiment pe riscul de credit verifică și validează formele de credit întocmite de inspectori în cadrul controlului;
Acordă suport celorlalți angajați responsabili de același risc, precum și asigură instruirea (transferul cunoștințelor) noilor angajați responsabili de evaluarea riscurilor.
Beneficiile oferite de BNM:
Experiență profesională într-o bancă centrală;
Oportunități extinse de dezvoltare și certificare profesională;
Mediu de muncă modern și prietenos;
Procese de activitate digitalizate;
Flexibilitate în programul de muncă;
Pachet salarial competitiv;
Atmosferă dinamică într-o echipă de profesioniști.
Termenul pentru depunerea CV-urilor este: 24 noiembrie 2024.
Pentru participarea la concurs, completaţi formularul CV-ului online sau puteţi expedia CV-ul dvs. pe adresa recrutare@bnm.md sau depuneţi CV-ul in format fizic la sediul BNM, pe adresa: bd. Grigore Vieru nr.1, mun. Chişinău, cu specificarea postului dorit.
Pentru detalii ne puteţi contacta la numărul de telefon 022- 822-158/022- 822-245/022-822-143.
Vor fi contactate prin e-mail doar persoanele care întrunesc condiţiile concursului.
Recomandăm insistent să consultaţi bibliografia de mai jos înainte de a fi invitat la concurs.
Tematica:
Reglementarea organizării şi funcţionării Băncii Naţionale a Moldovei;
Cadrul legal al activității bancare în Republica Moldova;
Riscurile specifice și Profilul de risc al băncilor.
Bibliografia:
Legea cu privire la Banca Națională a Moldovei nr. 548-XIII din 21.07.1995;
Legea privind activitatea băncilor nr. 202 din 06.10.2017;
Regulamentul privind cadrul de administrare a activității băncii aprobat prin HCE al BNM nr.322 din 20.12.2018;
Regulamentul cu privire la clasificarea activelor şi angajamentelor condiţionale, aprobat prin HCA al BNM nr.231 din 27.10.2011;
Ghidul privind procedurile și metodologiile comune pentru procesul de supraveghere și evaluare (SREP).
Закрыть
Готово!
Твое резюме успешно отправлено 🥳
Закрыть
Твое резюме успешно отправлено 🥳